
Doradca wizerunkowy w projekcie: Trener pracy sposobem na zatrudnienie osób niewidomych.
Od maja do sierpnia 2017 r. jako doradca wizerunkowy prowadziłam szkolenia z zakresu stylizacji i makijażu w ramach projektu „Trener pracy – sposobem na zatrudnienie osób niewidomych”. Projekt był finansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Oprócz grupowych warsztatów doradcy wizerunkowego realizowane były również warsztaty psychologiczne i technik komunikacji oraz indywidualne wsparcie trenera pracy. Na zakończenie projektu każdy z uczestników podjął się sześciomiesięcznego stażu zawodowego.
Spotkania z doradcą wizerunkowym dla kobiet i mężczyzn niedowidzących i niewidomych miały na celu podnieść ich poczucie własnej wartości i pewności siebie, a tym samym przyczynić się do realizacji celów zawodowych i osobistych. Porady te miały uświadomić uczestnikom, jak ważny jest wybór odpowiedniej garderoby, makijażu i fryzury oraz jak te zabiegi wpływają na wrażenia innych o nas oraz samopoczucie i psychikę. Istotną więc kwestią jest fakt, że każdy może wyglądać i czuć się atrakcyjnie niezależnie od rodzaju niepełnosprawności, wieku, rozmiaru sylwetki i typu urody. Również osoba niepełnosprawna powinna mieć świadomość swoich atutów zewnętrznych i na co dzień odpowiednio je eksponować ubiorem i stylizacją twarzy.
Podczas warsztatów została stworzona bezpieczna przestrzeń, aby grupa mogła się otworzyć, zintegrować, podzielić spostrzeżeniami i przekazać dużo pozytywnych informacji na swój temat. Uczestnicy otrzymali wiele cennych wskazówek, które skutecznie wcielają w życie. Niektórzy poddali się większym przemianom w postaci nowej fryzury, makijażu, oprawek okularów oraz dobranych elementów garderoby, co korzystnie wpłynęło na ich wygląd.
Wśród poruszanych zagadnień warto wymienić takie jak: określenie typu urody oraz dobór palety barw do każdego z uczestników, psychologia kolorów, poszukiwanie osobistego stylu, dobór linii i fasonów odzieży do kształtu sylwetki na bazie ubrań uczestników oraz konfekcji w sklepach, zasady stylizacji, biznesowy dress code i budowanie garderoby na każdą okazję oraz dobór zapachów.
Połowę grupy stanowili mężczyźni, w związku z czym duża część warsztatów została poświęcona modzie męskiej. Ważnym elementem były również szkolenie z makijażu, pielęgnacji i stylizacji włosów.
Częste spotkania pozwoliły nam również na praktyczny dobór kształtu i kolorów oprawek w salonach optycznych dla niektórych uczestników oraz wspólne zakupy ubrań w centrach handlowych.
Na zakończenie projektu każdy z uczestników otrzymał indywidualny poradnik wizerunkowy dopasowany do jego stylu i cech wyglądu.
Prowadzenie warsztatów i doradztwa w zakresie kreowania wizerunku: Paulina Popek